bettan.blogg.se

Jag heter Elisabeth och gillar att baka och hålla på i min trädgård. Här kommer ni att få mycket bakbilder, recept och mycket fina bilder på naturen!

Varning för starka bilder...

Publicerad 2015-05-28 19:44:02 i Allmänt,


....brukar de ju säga om en del bilder och TV program.
De bilder jag ska lägga ut är inte så farliga. Inget blod eller så, men är man känslig så är man.



Så här såg mitt knä innan alla agraffer var borttagna.
Agraff betyder egentligen prydnadsspänne, häkta eller krok. För att hålla ihop två tygstycken till exempel gardiner eller plymer.




Men nu hade jag ju varken det ena eller andra på knät.
Men i nutid används det även i kirurgin, det är metallklämmor som man "nitar" dit, istället för att sy.



Och de ser ut så här. 24 stycken satt fast på mitt knä.
Lite ont gjorde det allt att ta bort dem.



Här är alla agraffer borta. Så nu ska det förhoppningsvis läka ihop ordentligt.




Men nu till trevligare saker.
Smultronblommorna blommar för fullt.Och  det ser lovande ut.
Till Jordgubbslandet har jag inte vågat mig på att gå till än.
Men jag ser på håll att det är fullt med blommor där med.



Lupinerna börjar blomma. Här på ett väldigt konstigt ställe. Men det verkar ju trivas där. För den kommer tillbaka varje år. I bakgrunden växer det Krypflox.



Alice, våran svarta katt har konstiga idéer för sig. Till exempel ligga i trappan bakom huset och rulla ner. Trappsteg för trappsteg.



Caspian är på upptäcksfärd och här har han ganska så bra utsikt. Och så kan han ju tugga i sig ett grässtrå eller två också. 
Det var allt för den här gången.

Ha en fortsatt bra kväll alla

      Bettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej
                                                   

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela